Berga: I Trobada d’Instagramers al Santuari de Queralt

Per fi va arribar el dia 6 de Maig. Un dia que estava esperant amb moltes ganes, ja que per primer cop m’enfrontava a un nou repte: organitzar una trobada d’instagramers al Berguedà. La idea de muntar aquesta trobada comença a sorgir el Desembre de 2017, pensant una manera en com poder ensenyar la comarca, o en aquest cas una petita part d’aquesta, a la gent que no hagi visitat mai el Berguedà, d’una manera dinàmica i diferent i, destacant sobretot, el punt de vista i la persepctiva de cadascú. Des de bon principi tenia clar que la trobada havia de ser al Santuari de Queralt i rodalies. Vaig preparar aquesta trobada amb molta il·lusió i partint de la base que era el primer cop que organitzava un esdeveniment com aquest. L’únic punt de referència que tenia era l’única trobada d’instagramers que he pogut assistir i l’única que s’ha fet el Berguedà fins a dia d’avui, al pantà de la Baells l’any 2016. A partir d’aquí, em vaig començar moure i posar-me en contacte amb aquelles persones que de ben segur em podrien ajudar. Fins a arribar el dia 6 de Maig de 2018.

Un matí de diumenge, el dia es despertava gris, malgrat el dia abans el temps indicava clarianes al matí i ruixats a la tarda, així que vaig pensar que al matí ens aguantaria. Quan va ser l’hora de reunir-nos amb tots els “igers” al desviament que va cap a Rasos de Peguera (allà hi ha una gran esplanada per deixar-hi el vehicle) va començar a plovisquejar. Justament, mentres entrego les acreditacions als “igers” vinguts d’arreu (Barcelona, Girona i Lleida, a més d’alguns autòctons) va començar a ploure més, fins que va ser hora de començar la ruta cap a Sant Pere de Madrona. En total vam ser unes 27 persones. Va parar de ploure mentre pujàvem xino-xano per la carretera que va fins al Santuari de Queralt (per fi!!). Un cop arribats a Sant Pere de Madrona, allà ens esperava el Roger Cortina, la persona que s’encarrega de la clau de l’església de Sant Pere de Madrona, va ser ell qui ens va deixar accedir a aquesta bonica església romànica que tenim tant a prop de casa (alguns) i ens en va fer una breu i molt bona explicació d’aquesta. No és habitual que Sant Pere de Madrona estigui oberta al públic, tal i com ens va explicar el Roger, només s’obre per casos excepcionals: el dia de la festivitat de Sant Pere (dia 29 de Juny) i per casaments o també en algun cas, “bodes” de plata o d’or. Aquí és on els “igers” comencen a fer les seves millors fotografies del lloc en qüestió. El paisatge i les vistes són impressionants, així com també ho és l’interior de Sant Pere de Madrona.

Un cop acabada la visita a Sant Pere de Madrona, ens dirigim altre cop cap al punt de trobada per agafar els cotxes i pujar, ara si, cap al Santuari de Queralt. Com les condicions meteorològiques no eren les més adequades i, per precaució, em vaig estimar més tornar i agafar els cotxes i pujar amb cotxe fins a dalt que anar a peu fins al Santuari de Queralt. Arribem a l’aparcament del Santuari de Queralt i, des d’aquí donem el tret d’inici a l’esperada visita al Santuari de Queralt. Allà també ens esperen en Frances i companyia de FX Drone Go que van accedir molt amablement a fer sobrevolar el seu drone en aquesta jornada, tot i el temps! En primer lloc, vaig a la botiga de records on allà m’hi trobaria l’Albert (guardià de Queralt) que molt amablement i tal i com ja havíem parlat anteriorment, em cedeix la clau perquè poguem visitar l’interior de la Cova de la Troballa. Posposem la visita a l’església, ja que s’hi celebra la missa a 2/4 de 12 i va coincidir amb la nostra arribada. Seguim caminant cap al pati dels castanyers i, tot seguit ens dirigim cap a la Cova de la Troballa per tal que la pugui obrir i els “igers” la puguin visitar tranquil·lament. Després de la visita a la Cova de la Troballa, i malgrat que la boira ens comença a invair, ens dirigim cap al balcó de Garreta, on hi ha una fantàstica vista de Berga, el pantà de la Baells i cap al baix Berguedà, etc. Allà també trobem la cova de Sant Igansi de Loyola, i seguidament enfilem pel camí de Ronda fins a arribar al mirador de les Guilles. Aquí baixem per les escales per continuar pel camí de ronda. Pel camí ens parem a la petita capella de Sant Joan i finalment més endavant, farem parada a la Font del Bou. Com que va tornar a començar a ploure i ja només ens quedava la visita a l’església, vam decidir afanyar-nos i entrar-hi. La visita al Santuari de Queralt finalitzava a davant de l’església de Santa Maria de Queralt, així com també la trobada d’instagramers. A davant de l’església va ser també on ens vam fer la fotografia de grup, tot i que malauradament alguns dels “igers” van haver de marxar abans. La resta dels “igers” que ens havíem quedat, ens esperava un bon dinar al bar-restaurant de Queralt: assortit d’aperitius de la casa, amanides, una gran paella de muntanya i finalment les postres.

Quan semblava que la trobada ja es donava per finalitzada, un dels “igers” que ens havia acompanyat el Francesc Puig, ens va recompensar fent-nos una visita guiada a l’església de Cal Pons a Puig-reig, la catedral del baix Berguedà. Una preciosa visita per l’interior de l’església, amb audiovisuals, la cripta i finalment acabant la visita als jardins botànics i a la torre de l’amo (Torre Nova). Per mala sort meva, no em vaig poder quedar fins al final i només vaig poder veure l’interior de l’església de Cal Pons i els audiovisuals.

Com a valoració final d’aquesta trobada he de dir que va ser tot un èxit, i per part dels “igers” segons van comentar, van quedar molt contents i satisfets, per l’organització, pel preciós lloc que vam visitar i que esperen tornar a venir ben aviat, pel Berguedà. En resum, si vens al Berguedà quedaràs meravellat.

AGRAÏMENTS:

• Roger Cortina: gràcies per la bona voluntat i amabilitat en què ens vas tractar. Gràcies per totes les teves explicacions tant perfectament acurades.
  • Albert: gràcies per cedir-nos la clau perquè poguéssim visitar la Cova de la Troballa, ja que tampoc és habitual trobar-la oberta.
  • FX Drone Go: gràcies per haver vingut, malgrat que les condicions meteorològiques no fossin tal i com esperàvem i per haver fet volar el vostre drone pel Santuari de Queralt, gravant vídeos i fotografies.
  • Francesc Puig: per haver-me ajudat a fer difusió d’aquesta trobada i sobretot, per fer-nos i ser un fantàstic guia per l’església de la colònia Pons.
  • A tots i cadascú de vosaltres igers per haver assistit a aquesta I Trobada: Isa (@isa_1981) i el seu acompanyant, Dani (@viatgespedraforca) Francesc (@puig_riera) Jaume (@serrasoler) Imma (@mallerenga) Luis (@luiselvoto) Miquell (@fotomg.cat) Ester (@tarresxica) Vicenç (@galligans_) Bibian (@bibiansans) Rosa (@rmsorolla) Josep (@ppperarnau) Isabel (@isabelinacat) Eulàlia (_ula13) Joan (@joanramonsalto) Montse (@esterlich9) Sílvia (@4444silvia) Emmanuelle (@emmychz) MªTeresa (@mayte_25001) Rosa I. (@elnomdelarosa) Conxita i companyia (@bcnenhorasdeoficina) Genoveva (@jennie451club) Gerard (@gerardpuso) Sergi (@serxz) Gemma i companyia (@gemma_pinyol_franch)

Tot seguit, us deixo un recull de fotografies de la I Trobada d’Instagramers al Santuari de Queralt: